reklama

Oklamaný falošnou výzvou ministra Plavčana!

Príbeh o tom ako môže dopadnúť poctivo prijatá výzva ministra školstva na dialóg s pedagógom s vyše 35-ročnou praxou. A hlavne ako akceptuje a posudzuje naše tvorivé riešenia. Takú aroganciu nemal ani Draxler s jeho úradníkmi!!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

To fakt neviem, znie odpoveď na novú pozíciu pani zo sitkovej aféry, ktorú mister Plavčan práve kropí živou vodou v novej funkcii!!!. No teraz už viem, že je to človek, ktorý ináč hovorí a inak koná. Pred vyše mesiacom som mu poslal návrh na posúdenie, ktorý je nižšie uvedený. Vyzýval na dialóg, podnety, návrhy riešení - celú učiteľskú OBEC, vrátane učiteľov regioškolstva. Tak som konal a zaslal do jeho vlastných rúk návrh riešenia listom. Minulý týždeň mi prišla úradnícka odpoveď - baby-úradníčky, ktorú radšej nemenujem. Popísala mi platný stav v oblasti výsluhového automatu (príplatok za prax) i súčasne stav platného kreditného systému, ktoré veľmi dôverne poznám a vychádzal som z nich pri svojich navrhnutých riešeniach. Nič viac!!! A o mojich riešeniach-návrhoch - ani zmienka. Ani náznak, žeby sa k nim KOMPETENTNE KTOSI Z ÚRADNÍKOV VYJADRIL. Ani ďakujem za návrhy, ako práve v TA3 ďakuje novinárom Plavčanov šéf Danko - za trpezlivosť, že ho vypočuli. Proste AROGANCIA najhrubšieho zrna!!! Nič nové pod školským úradníckym slnkom na Slovensku...
Moje riešenia podstatne vyšších platov aktívnych učiteľov:Toto je návrh NETRADIČNÝCH ZÁSAD: . 1.Zachovať tarify, ako sú teraz!!! Alebo ich znížiť o 6% a ušetrené prostriedky pridať ich začínajúcim kolegom, čím stúpne pekne ich nástupný plat;
2.Zaviesť opäť výsluhový automat za roky praxe ako majú dnes školskí úradníci ;
3. Uplatňovať v kreditnom systéme zásadu: "Každý platný kredit finančne zohľadniť podľa vzorca:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

a/ v čase hospodárskej krízy 1kredit=0,1% zo základnej tarify;
b/v čase rastu a konjunktúry: 1kredit=0,2 zo základnej tarify plat.triedy kde je súčasne pedagóg.
 

A koniec. Všetko sú nárokové zložky mzdy zo zákona! Nenárokové vyplácať len v najnutnejšej miere. Keď Vám kolegovia prezradím, že by som mal hrubý plat v posledné roky pred dôchodkom - vyše 1800(tisícosemsto ečiek), zavyjete závisťou! A puknú skoro všetci riaditelia a ich zástupcovia v regioškolstve SR, že ich aktívny koncový výkonný článok školského systému platovo preskočí...
Pýtam sa preto právom: Prečo mi SR v roku 2002/2003 odňala právo výsluhového automatu štátnych zamestnancov-školských úradníkov, včítane ministerských i ministra samého a ochudobnila ma za 14 rokov o tisíce eúr dodnes a ošklbala ma aj na dosť nižšom ročnom dôchodkovom koeficiente, ktorý je určujúci pri stanovení môjho dôchodku? Kto a kedy mi to VYROVNÁ, páni a súdruhovia zo školstva??? 
Kto a kedy mi vyrovná straty v rámci celoživotného vzdelávania, v rámci ktorého som mal už roku 2015 - 375(tristosedemdesiatpäť) platných kreditov ako jediný učiteľ v SR, no diskriminačné ohraničenie ZHORA prijaté r.2009 za Mikolaja na - preplácanie maximálne 60kreditov a dosť!!!!! (diskriminácia REÁLNYCH-SKUTOČNE celoživotne sa vzdelávajúcich učiteľov ako vyšitá - mám 4 VŠ štúdia, dva rigorózky, atď...) ? Kto a kedy mi preplatí ZÁKONNE NADOBUDNUTÝCH 315 kreditov ??? Kreditov, ktorých preplácanie mi mohlo roky prinášať podstatne vyšší ročný dôchodkový koeficient? A v konečnom dôsledkú dostojnejší dôchodok!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver: K O R U P C I A Š T Á T U - SR - voči nám učiteľom regioškolstva ako vyšitá! Jej zavádzač a autor - zlodej, nie profesor - Ján Mikolaj, bývalý minister školstva SR, práve tiež za SNS v čase Ficovej vlády!!! Mńa minimálne obrazne okradol o tisíce eúr tým, že stanovil a múdry parlament vtedajších poslancov NR SR mu schválil - diskriminačné preplácanie MAXIMÁLNE 60 kreditov a dosť. Viac sa nevzdelávaj, kolego učiteľko, aby si nás profesorov Žilinskej univerzity ai ostatných VŠ-učiteľov nebodaj netromfol! Že, Mikolaju zákerný....??? Pritom do roku 2002 som mal zákonný plat ako učiteľ ZŠ porovnateľný s hociktorým docentom - ľubovoľnej VŠ v SR. Potom prišiel parlamentný puč a zákon o verejnej službe učiteľa, ktorý nás diskriminuje voči ostatným vysokoškolákom D O D N E S!
My učitelia sme boli, sme i budeme vždy obetnými baranmi a ovcami nezodpovednej politickej moci - jeDno či pravých, stredových, ľavých!!! Nemáme na to - vybojovať si svoje oprávnené práva a požiadavky. Mne sa dostalo za môj dlhoročný boj odmeny - ROK pred dôchodkom mám výpoveď z organizačných dôvodov a rozšírim rady nezamestnaných. So 4 VŠ štúdiami. A vraj štát SR - má záujem o vzdelaných občanov - hov.. má! Len nás okiadza!!! Ďalší O.Žarnay sa rodí v podmienkach nášho školského systému! Moja maličkosť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

RNDr.PaedDr.ThMgr. Ivan Olejár - ešte zamestnaný pedagóg regioškolstva SR

Ivan Olejár

Ivan Olejár

Bloger 
  • Počet článkov:  984
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kritický, no zvyčajne naznačím, či priamo ponúknem riešenie problému. Rád totiž projektujem. Dokonca donedávna, kým ma neodstavili slovenskí demokrati, som ho aj vyučoval deti a školskú mládež veľmi aktívne. Presnejšie - učil som ju tvorivo mysleť, vyjadrovať a obhajovať svoje publikované názory, konanie a presvedčenie. To sa dnes v špinavom svete, nás dospelákov nenosí a hlavne nehodí. A preto som v malom školstve SR . dva roky pred dôchodkom dolietal až ták, že som sa komplexne zdravotne i osobnostne dezintegroval, po našom - zrútil Postupne sa uzdravujem a veľmi mi pri tom pomáha práve činnosť blogera. Fakt, že sa môžem s Vami podeliť o denne zažívanú realitu. Hlavne v SR! Som katolícky veriaci, absolvent 4 úspešných VŠ štúdií i držiteľ výučného listu v profesii stolár. Som aj laický teológ - absolvent RKCM bohosloveckej fakulty UK v Bratislave. Život ma neraz poriadne vyfackal , no náš Pán zároveň podržal. Vďaka Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu