Aj preto a najmä preto, že sú Prešov mesto , centrum i periférie - KONEĆNÝM CIEĽOM drvivej väčšiny ciest našich spoluobčanov nielen z bezprostredného regiónu Šariša a vidieckého obyvateľstva, ale aj cieľom obchodných, relaxačných a kultúrnych i sociálnych a vzdelanostných a edukačných i športových aktivít obrovského počtu - nás ľudu -. vidieckeho i mestského . Prakticky z celého Východu. PLus vracajúci sa na víkend či dovolenky zamestnaní z Blavy, západnej a strednej časti Slovenska i z cudziny. Autami i vlakmi. Autobusmi. Práve do Prešova. Aj ako križovatky napr. železničnej dopravy a dopravných uzlov.
Z kratučkej, no výstižnej analýzy vyplýva jednoznačne, že len hádam každá 20-ta osádka auta, autobusu či osobnej dopravy využije možnosť obídenia mesta Prešova obchvatmi. A sme doma. Načo sa budujú, ak cieľom drvivej väčšiny našich ciest sú rozličné časti mesta Prešov a jeho blízkeho okolia. Preto bola jednoznačne potrebná rekonštrukcia mestskej a prímestskej časti dopravy mesta. Ako super priorita. Aj za cenu zbúrania a likvidácie vybraných časti bytoviek brániacich v podstatne väčšej a viac prúdovej doprave hlavnými ťahmi mesta. Obchvaty situáciu nikdy nevyriešia, pretože Prešov je drvivým cieľom väčšiny ciest - najmä osobnej dopravy občanov. Preto sa napr. nad Hlavnou ulicou mali postaviť obojsmerné pruhy tak nad úrovňou vozovky s odbočkami dole, ako aj možno hlavný tunel v smere Košice-Sabinov. Nie zbytočné obchvaty.
Využite neskoré babie leto, Prešovčania. V kolabujúcej doprave. Baby dodáme. Dôchodkyne-zlatokopky...
RNDr. PaedDr. ThMgr. PhilBc. Ivan Olejár, občan Prešova s otvorenými očami....