reklama

Veľkonočné zamyslenie: Po 25 - poslancom SNS; po 50 - Dankovi a predkladateľovi !

Tento týždeň priniesol konečne očakávané ZRUŠENIE zákona o zdanení obchodných reťazcov prijatom na návrh SNS, ktorá ním chcela vymlátiť milióny pre podporu poľnohospodárov. Prepadák. 141 poslancov ho jednotne zrušilo na návrh EÚ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Avšak, nemal sa pôvodne vôbec prijať. Okamžite vyargumentujem - logicky a fakticky. 2,5% príspevok do štátneho rozpočtu pre rezort poľnohospodárstva - obchodne skúsené reťazce - takmer okamžite premietli do zvyšovania cien základných článkov tovarov. A občania zdražovanie už pociťujú a právom reptajú na celú SNS i Danka a na prijatý zákon, na návrh Bernaťáka z SNS. No nezostalo iba pri ZDRAŽOVANÍ, napr. CIEN POTRAVINOVÝCH ČLÁNKOV REŤAZCAMI. Pružne reagovali aj všetci a všetky služby vrátane reštauračných, jedálenských či cukrárenských, pečivárskych, pekárenských atď, atď. Možné dôsledky?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po nedeľnajšej omši vo františkánskom kostole v Prešove, som podobne ako pred dvomi týždňami zašiel do známej cukrárne a prezidentskej pivárne na nedeľňajší krémeš po nedeľnom slávnostnom obede. Mal som iba drobné, z ktorých som si na ne vyčítal a ODLOŽIL v kostole pre zbierku do zvončeka a na zakúpenie Katolíckych novín; presne sumu 2,18€. Zvyšok som obetoval. Natešený som vbehol ako prvý z veriacich do cukrárne a zamieril k vitrínam so zákuskami. S drobnými v ruke. Keď zapracoval Murphyho zákon schválnosti. Cenovky u všetkých zákuskov boli v poriadku. No, cenovka pred poslednou dvojicou lákavých a obľúbených krémešov bola prevrátená. Našťastie, zapracoval pud sebazáchovy, a tak som si ich nenechal vopred zabaliť a zaplatiť. Ale som najprv požiadal pani cukrárku, aby upravila do zodpovedajúcej polohy cenovku. To akceptovala. A z cenovky sa na mňa dívala - NOVÁ, samozrejme, že vyššia cena obľúbených krémešov . To mi dodalo silu na otázku: "Hádam, ste zvyšovali znovu ceny zákuskov, slečna?! Áno, zvyšovali sme cenu zákuskov, pretože sa zvyšovali ceny našich cukrárenských vstupov v súvislosti s vyššími cenami najskôr energií začiatkom roka 2019, potom i nateraz potravinových surovín a článkov pre novo vyrobenú daň z príjmov aj v potravinových obchodných reťazcoch a supermarketoch !!! Poďakoval som a odišiel naprázdno, hoci mi tiekli slinky pri poslednom pohľade na posledné dva zákusky, na ktoré mi chýbalo celých dvadsať centov...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A v duchu som želal poslaneckému klubu SNS a ich ministrom to, čo je v nadpise blogu !!! Okamžite vyplatiť. Bez výnimky. Verejne. V sále NR SR pred všetkými ostatnými poslancami najvyššieho zákonodarného orgánu na Slovensku. 

NA DEREŠI. HOCI AJ V GATIACH. Po 25 (!) a 50(!) P A L Í C - dvom hlavným navrhovateľom hnusného zákona, ktorý ihneď po prijatí zneužili zámerne - nielen prvotne postihnuté obchodné reťazce a super markety, ale už - aj nenásytné domáce prevádzky a podnikatelia. Paradoxne TIE, KTORÝM nepriamo CHCELI vierolomníci z SNS pôvodne pomôcť... Pravdivo a reálne - spiknutie ministrov a poslancov SNS, proti vlastným občanom a ich - už aj takto slabučkej životnej úrovni. Ak toto sú praktické politické skutky národne orientovanej politickej strany, tak potom je Jánošík skutočne najväčším Slovákom, Poliakom i Slovanom zároveň a súčasne. Čím určite Jánošík nie je a nebude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže žiadna pomoc poľnohospodárom v tej istej výške ako sa pôvodne počítalo. Vyše 100 miliónov ečiek... Načo? VEĎ ceny tovarov neznížia nikdy - ani reťazce ani tie slovenské prevádzky napr. cukrárenské a pečivárenské či kaviarenské, reštauračné, jedálenské, ktoré už stihli zvýšiť ceny svojich produktov. A úplne za dverami, ako vždy, zostane občan. Mali by sme sa skutočne zjednotiť a BOJKOTOVAŤ v čo najväčšej miere práve -NEPOCTIVÉ SLOVENSKÉ VÝROBNE tovarov, ktoré takto rafinovane a obratne dokážu nútiť slovenských spotrebiteľov a zákazníkov siahať čoraz hlbšie a hlbšie do vreciek a rýchlejšie míňať svoje mzdy a dôchodky. Veď to, čo nám pridali od 1.1 Nového roka - cez vyššie mzdy a dôchodky - nám okamžite vytiahli z vreciek zvyšovaním cien energií, nájmov a poplatkov i cien nápojov, jedál a potravín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hanba všetkým vládam SMERu-SD i vláde I. Radičovej. Zbedačujú a zotročujú nás viac a viac. Najmä za posledných 13 rokov (!). Nikdy by som nebol pomyslel, že z jednej zapráskanej "honosnej", pre tunajších malomešiakov (!), cukrárne, ktorá prežila časy socializmu i 30 rokov po Nežnej odídem s dlhým nosom a bez tovaru, na ktorý som presne vypočítané peniaze pretože, ktosi nenásytne a hrabivo - zdvihol už raz zdvihnuté ceny tovaru v relatívne kratučkom čase znovu. Hanba aj lakomcom majiteľom cukrárne. Teším sa na nové zvyšovanie cien zákuskov v súvislosti s práve odklepnutým zvýšením cien pohonných hmôt na Slovenskou. Hlavne benzínu a oleja. No moje nohy prah chamtivej cukrárne - tak skoro neprekročia. Vraj, chudobný Východ... Drahší, ako Bratislava.

RNDr.PaedDr.ThMgr.PhilBc. Ivan Olejár - občiansky aktivista z Prešova

Ivan Olejár

Ivan Olejár

Bloger 
  • Počet článkov:  984
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kritický, no zvyčajne naznačím, či priamo ponúknem riešenie problému. Rád totiž projektujem. Dokonca donedávna, kým ma neodstavili slovenskí demokrati, som ho aj vyučoval deti a školskú mládež veľmi aktívne. Presnejšie - učil som ju tvorivo mysleť, vyjadrovať a obhajovať svoje publikované názory, konanie a presvedčenie. To sa dnes v špinavom svete, nás dospelákov nenosí a hlavne nehodí. A preto som v malom školstve SR . dva roky pred dôchodkom dolietal až ták, že som sa komplexne zdravotne i osobnostne dezintegroval, po našom - zrútil Postupne sa uzdravujem a veľmi mi pri tom pomáha práve činnosť blogera. Fakt, že sa môžem s Vami podeliť o denne zažívanú realitu. Hlavne v SR! Som katolícky veriaci, absolvent 4 úspešných VŠ štúdií i držiteľ výučného listu v profesii stolár. Som aj laický teológ - absolvent RKCM bohosloveckej fakulty UK v Bratislave. Život ma neraz poriadne vyfackal , no náš Pán zároveň podržal. Vďaka Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu