Edukačné kurzy pre pozemšťanov: Charakteristika vesmíru-III. časť kurzu

Autor: Ivan Olejár | 7.8.2019 o 10:22 | (upravené 7.8.2019 o 19:25) Karma článku: 1,00 | Prečítané:  185x

V tejto časti ponúkam svoju originálnu charakteristiku vesmíru ako celku. Môžeme o nej tvorivo diskutovať, vypichnúť jej slabiny z pohľadu súčasných poznatkov  jednoty pôsobenia vedy a teológie na poznanie ľudstva. Nekompromisne.

No s elementárnymi dôkazmi a logikou. Nie, hala - bala a z triednych pozícií ideologického boja mezi materializmom a idealizmom. Ten necháme filozofom uznávajúcim formy duchovného N Á S I L I A pri obhajobe svojich téz a právd, axióm a princípov. Bojovať nebudeme. Iba presviedčať silou svojich argumentov experimentálnych poznatkov založených súčasne - na vede i zároveň -  viere v Boha.

Moja originálna charakteristika vesmíru (univerza, kozmu,materiálneho sveta, sveta, všehomíra)

V E S M Í R  je tvorivé stvoriteľské dielo Boha z ničoho, čo by predtým materiálne existovalo procesom zvaným podľa poznatkov súčasných vied  - Big-Beng - Veľký výbuch, z počiatočného stavu kozmu zvaného v astronómi, kozmonautike, informatike i a v prírodných vedách - SINGULARITA. Odvtedy má dve základné dimenzie a charakteristiky - priestor a čas, čiže astronomický a fyzikálny PRIESTOROČAS. Doba okamihu Big-Bengu je súčasnými vedcami odhadovaná na 13,5 až 15 miliárd pozemských rokov.  Je zakrivený a súčasnosti univerzum prechádza vývojovou fázou rozpínania vesmíru. Experimentálnym dôkazom tvrdenia je gravitačný červený posun, objavený astronómom - Halleym.  Predstaviť si ho môžeme ako po Veľkom výbuchu, alebo v príslušnej každej fáze rozpínania podľa modelu oscilujúceho kozmu - zväčšujúci sa balón s istým objemom a možno aj  silovým interakčným centrom.

Z hľadiska pozemských a blízko kozmických pozorovateľov s pozorovacími prostriedkami - súčasnými pozemskými a kozmickými, ho možno rozdeliť do dvoch oblastí s pohyblivými hranicami:

1/ na Metagalaxiu;                                                                      2/ na Doplnok k Metagalagii,

A práve zjednotenie dynamicky sa vyvíjajúcich podmonožín:  Metagalaxie a jej Doplnku od veľkého výbuchu po súčasnosť s evolučnou priestorovo-časovou  orientáciou - od minulosti cez prítomnosť do budúcnosti - predstavuje mnou CHARAKTERIZOVANÝ VESMÍR čI  archaicky - VŠEHOMÍR ako celok. Materiálny a súčasne sa rozpínajúci v priestoročase objekt záujmu  našej človečenskej  -vedy aj viery.

Charakteristika Metagalaxie - dynamicky sa vyvíjajúca aj svojím súčasným rozpínaním a pozemšťanmi od čias vzniku vedy - P O Z O R O V A T E Ľ N Á a v dnešnej dobe už milióny pozemských rokov -  ROZPÍNAJÚCA  SA  vzájomnými interakciami existujúcich a ľudstvom doposiaľ identifikovaných (gravitačných, elektromagnetických, jadrových i síl slabých interakcií), i zatiaľ ešte nami - vedou neobjavených a ľudstvom nepoznaných kozmických síl  - MATERIÁLNA SÚČASŤ (časť!)  UNIVERZA - kozmický OBJEKT KOZMU v oblasti MEGASVETA- vesmíru ako celku a predmetu vedeckého bádania nás - pozemšťanov.Jej najcharakteristickejšími materiálnymi objektmi, okrem 8-mičky, sú:

1/ látky - chemické individuá, ktorých dnes poznáme vyše 6 miliónov;

2/ fyzikálne polia - v súčasnosti rozlišujeme zatiaľ len  4 kvaliktatívne druhy fyzikiálnych polí;

3/ elementárne častice a entity ako kvarky - pôopísaných asi 500 druhov;

4/ špecifické hmotné objekty, na čele so svetlom;

5/ temná (tmavá) vesmírna hmota - veľa o nej nevieme;

6/ temná /tmavá) vesmírna energia - bádame o nej;

7/ doposiaľ neidentifikované a neznáme materiálne objekty, bytosti, civilizácie;

8/ neidentifikovateľné nepozorovateľné objekty pre dnešných pozemšťanov v Doplnku Meteagalaxie .

Charakteristika Doplnku Metagalaxie - pre pozemšťanov s klasickými súčasnými kozmickými pozorovacími prostriedkami NEPRÍSTUPNÁ  časť vesmíru, ktorej existencia logicky vyplýva z vedou objavených platných základných postulátov, princípov a vedeckých i filozofických a teologických axióm nášho poznania. Zostane pre nás tajomstvom. No do tajomstiev doplnku budeme prenikať čoraz hlbšie a hlbšie. Evolučne a dialekticky i logicky a projekčne i informačne. Poznanie vesmíru má vzostupný charakter, ktorý sa zachová, pokiaľ sa ľudstvo nezničí napr. v nukleárnej či neutrónovej globálnej vojne.

Z klasifikačného hľadiska  priestorovo-časového možno vesmír rozdeliť na objekty:

1/ MIKROSVETA;                                  2/ MAKROSVETA ;                                 3/ MEGASVETA;

Čas plynie dohodou pozemšťanov:  z minulosti - cez prítomnosť- do budúcnosti !

Rýchlosť známych  kozmických interakcií materiálnych objektov makro, mega i mikrosveta sa deje konečnou rýchlosťou. Jej maximálny hodnota je podľa I. Einsteinovho postulátu vo vákuu - asi 300.000km/s. Ide o tzv. rýchlosť svetla vo vákuu.

Ako prvý vsttúpil aktívne do diskusie páter Ignác a vyzval ma podnetne aby som charakterizoval pojem Boha. To vďačne urobím, ale až zajtra - vo štvrtok -8.8.2019; opäť iba svojským a originálnym spôsobom- vo forme mojej teologickej i básnickej prvotiny zároveň. potešme sa navzájom.ďakujem pátrovi Ignácovi za vecnú a podnetnú otázku. Pôjde o charakteristiku Tojjediného Boha Stvoriteľa. Pre nás blogerov na SME-sk platí poriadok a norma, podľa ktorej môžeme publikovať iba jeden blog za deň. Prosím o jej rešpektovanie aj v budúcnosti. Pokiaľ viem, rád Vám odpoviem a odkážem Vás  na problermatiku v literatúre, čI na Internete. Ivan Olejár, Prešov

Autor edublogu - RNDr. PaedDr. ThMgr. PhilBc. Ivan Olejár - pedagóg a teológ so 40rokmi pedpraxe;

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Threema je anonymná, ale prokurátori sú presvedčení, že správy sú od Kočnera

Policajti neprelomili šifrovanie, Tóth im odovzdal Kočnerov mobil.

Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.

Už ste čítali?