Edukačné kurzy pre pozemšťanov: Charakteristika vesmíru-III. časť kurzu

Autor: Ivan Olejár | 7.8.2019 o 10:22 | (upravené 7.8.2019 o 19:25) Karma článku: 1,00 | Prečítané:  188x

V tejto časti ponúkam svoju originálnu charakteristiku vesmíru ako celku. Môžeme o nej tvorivo diskutovať, vypichnúť jej slabiny z pohľadu súčasných poznatkov  jednoty pôsobenia vedy a teológie na poznanie ľudstva. Nekompromisne.

No s elementárnymi dôkazmi a logikou. Nie, hala - bala a z triednych pozícií ideologického boja mezi materializmom a idealizmom. Ten necháme filozofom uznávajúcim formy duchovného N Á S I L I A pri obhajobe svojich téz a právd, axióm a princípov. Bojovať nebudeme. Iba presviedčať silou svojich argumentov experimentálnych poznatkov založených súčasne - na vede i zároveň -  viere v Boha.

Moja originálna charakteristika vesmíru (univerza, kozmu,materiálneho sveta, sveta, všehomíra)

V E S M Í R  je tvorivé stvoriteľské dielo Boha z ničoho, čo by predtým materiálne existovalo procesom zvaným podľa poznatkov súčasných vied  - Big-Beng - Veľký výbuch, z počiatočného stavu kozmu zvaného v astronómi, kozmonautike, informatike i a v prírodných vedách - SINGULARITA. Odvtedy má dve základné dimenzie a charakteristiky - priestor a čas, čiže astronomický a fyzikálny PRIESTOROČAS. Doba okamihu Big-Bengu je súčasnými vedcami odhadovaná na 13,5 až 15 miliárd pozemských rokov.  Je zakrivený a súčasnosti univerzum prechádza vývojovou fázou rozpínania vesmíru. Experimentálnym dôkazom tvrdenia je gravitačný červený posun, objavený astronómom - Halleym.  Predstaviť si ho môžeme ako po Veľkom výbuchu, alebo v príslušnej každej fáze rozpínania podľa modelu oscilujúceho kozmu - zväčšujúci sa balón s istým objemom a možno aj  silovým interakčným centrom.

Z hľadiska pozemských a blízko kozmických pozorovateľov s pozorovacími prostriedkami - súčasnými pozemskými a kozmickými, ho možno rozdeliť do dvoch oblastí s pohyblivými hranicami:

1/ na Metagalaxiu;                                                                      2/ na Doplnok k Metagalagii,

A práve zjednotenie dynamicky sa vyvíjajúcich podmonožín:  Metagalaxie a jej Doplnku od veľkého výbuchu po súčasnosť s evolučnou priestorovo-časovou  orientáciou - od minulosti cez prítomnosť do budúcnosti - predstavuje mnou CHARAKTERIZOVANÝ VESMÍR čI  archaicky - VŠEHOMÍR ako celok. Materiálny a súčasne sa rozpínajúci v priestoročase objekt záujmu  našej človečenskej  -vedy aj viery.

Charakteristika Metagalaxie - dynamicky sa vyvíjajúca aj svojím súčasným rozpínaním a pozemšťanmi od čias vzniku vedy - P O Z O R O V A T E Ľ N Á a v dnešnej dobe už milióny pozemských rokov -  ROZPÍNAJÚCA  SA  vzájomnými interakciami existujúcich a ľudstvom doposiaľ identifikovaných (gravitačných, elektromagnetických, jadrových i síl slabých interakcií), i zatiaľ ešte nami - vedou neobjavených a ľudstvom nepoznaných kozmických síl  - MATERIÁLNA SÚČASŤ (časť!)  UNIVERZA - kozmický OBJEKT KOZMU v oblasti MEGASVETA- vesmíru ako celku a predmetu vedeckého bádania nás - pozemšťanov.Jej najcharakteristickejšími materiálnymi objektmi, okrem 8-mičky, sú:

1/ látky - chemické individuá, ktorých dnes poznáme vyše 6 miliónov;

2/ fyzikálne polia - v súčasnosti rozlišujeme zatiaľ len  4 kvaliktatívne druhy fyzikiálnych polí;

3/ elementárne častice a entity ako kvarky - pôopísaných asi 500 druhov;

4/ špecifické hmotné objekty, na čele so svetlom;

5/ temná (tmavá) vesmírna hmota - veľa o nej nevieme;

6/ temná /tmavá) vesmírna energia - bádame o nej;

7/ doposiaľ neidentifikované a neznáme materiálne objekty, bytosti, civilizácie;

8/ neidentifikovateľné nepozorovateľné objekty pre dnešných pozemšťanov v Doplnku Meteagalaxie .

Charakteristika Doplnku Metagalaxie - pre pozemšťanov s klasickými súčasnými kozmickými pozorovacími prostriedkami NEPRÍSTUPNÁ  časť vesmíru, ktorej existencia logicky vyplýva z vedou objavených platných základných postulátov, princípov a vedeckých i filozofických a teologických axióm nášho poznania. Zostane pre nás tajomstvom. No do tajomstiev doplnku budeme prenikať čoraz hlbšie a hlbšie. Evolučne a dialekticky i logicky a projekčne i informačne. Poznanie vesmíru má vzostupný charakter, ktorý sa zachová, pokiaľ sa ľudstvo nezničí napr. v nukleárnej či neutrónovej globálnej vojne.

Z klasifikačného hľadiska  priestorovo-časového možno vesmír rozdeliť na objekty:

1/ MIKROSVETA;                                  2/ MAKROSVETA ;                                 3/ MEGASVETA;

Čas plynie dohodou pozemšťanov:  z minulosti - cez prítomnosť- do budúcnosti !

Rýchlosť známych  kozmických interakcií materiálnych objektov makro, mega i mikrosveta sa deje konečnou rýchlosťou. Jej maximálny hodnota je podľa I. Einsteinovho postulátu vo vákuu - asi 300.000km/s. Ide o tzv. rýchlosť svetla vo vákuu.

Ako prvý vsttúpil aktívne do diskusie páter Ignác a vyzval ma podnetne aby som charakterizoval pojem Boha. To vďačne urobím, ale až zajtra - vo štvrtok -8.8.2019; opäť iba svojským a originálnym spôsobom- vo forme mojej teologickej i básnickej prvotiny zároveň. potešme sa navzájom.ďakujem pátrovi Ignácovi za vecnú a podnetnú otázku. Pôjde o charakteristiku Tojjediného Boha Stvoriteľa. Pre nás blogerov na SME-sk platí poriadok a norma, podľa ktorej môžeme publikovať iba jeden blog za deň. Prosím o jej rešpektovanie aj v budúcnosti. Pokiaľ viem, rád Vám odpoviem a odkážem Vás  na problermatiku v literatúre, čI na Internete. Ivan Olejár, Prešov

Autor edublogu - RNDr. PaedDr. ThMgr. PhilBc. Ivan Olejár - pedagóg a teológ so 40rokmi pedpraxe;

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Autorská strana Beaty Balogovej

Kam odchádza Robert Fico a prečo je jeho odchádzanie škaredé

Ficova metamorfóza na hovorcu najnižších pudov národa ublíži všetkým.

Cynická obluda

JUDr. Danko ako advokát

Predstava, že sa Andrej Danko vráti k advokácii ponúka jednu doplňujúcu otázku.

Pellegrini zostáva premiérom, Matovič hovorí o správnom boji

O kreslo ho chceli pripraviť preto, že nenavrhol odvolať Jankovskú.

Už ste čítali?