reklama

Podstata prosociálnosti človeka. Maj nesmrteľnú lásku

Dnešná téma je skutočne originálna na zamyslenie a meditáciu. KTO, či ČO spolutvorí podstatu prosociálneho presvedčenia, správania sa a vystupovania človeka doma, na verejnosti. Dotvára jeho osobnosť na práve prosociálnu, slúžiacu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V kontinuálnej službe Bohu, sebe samému i blížnym, vrátane nepriateľov, neprajníkov, nežičlivcov, na cti utrhačov, závistlivcov, každodenných ohováračov...

Príklady komplexne prosociálnych osobností z rozličných kútov planéty priťahujú niektorých z nás aby sme ich nasledovali v praktickom živote a existencii. Každodenne. Preto našim životným krédom je okrem modlitby Krista - Otče náš! aj krátky strelná modlitba: "Buď (buďme!) P R O S O C I Á L N Y ! "Vo vzťahu k početným blížnym a známym. Spoluobčanom. Bez prejavov akéhokoľvek N Á S I L I A !" A bočných úmyslov. Bez očakávania reciprocity nami vykonanej služby blížnym. Potláčajme v seba nielen recipročné, lež hlavne korupčné, protekcionistické, rodinkárske, exploatačné a egoistické KONANIE, vedomie a presvedčenie vo svojich životoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Et puis il sera chaques jours de la fěte ! A potom bude každý deň sviatkom ! Nemusíme byť okamžite Matkou Terezou, Karolom Wojtylom, Mahambharátom Gándim, Angelou Davisovou, Martinom Lutherom Kingom, Angelinou Jolie, Lady Dianou a pod. Len sa nechajme aj ich príkladom prosociálnosti osloviť a vnášajme ju čoraz intenzívnejšie do svojich každodenných životov a konania nenásilných skutkov v službe Bohu, sebe samým i blížnym. &osobitne, voči našim nepriateľom.V duchu Ježišovho zákona L Á S K Y ...(!)

Nie je pravdou, ako tvrdil W. Churchil presvedčivo, že nik-nikdy nevymyslel pre ľudstvo nič lepšie ako DEMOKRACIU ! Ale vymyslel. Dávno pred Churchilom. Pred dvomi miléniami. Ježiš Kristus. Etabloval spoločenstvo žijúcich zvané D E O K R A C I A !!! Nie teokracia. D e o k r a c i a . Božie kráľovstvo už tu na Zemi. O jedno písmenko menej ako demokracia. A celkom iný spoločenský význam slova.Tu a teraz. Len ho treba po krôčikoch tvoriť na našej planéte a zveľaďovať. Jeho primárnou požiadavkou je nenásilie a mier medzi krajinami a spoločenstvami. Zrieknutie sa násilia pri riešení akýchkoľvek sporoch. Opiera sa práve o nezištnú službu a skutočné priateľstvo a slobodu národov a utláčaných. Bez vlčieho zákona zisku a enormného vlastníctva kapitálu. Ako v Skutkoch apoštolských, keď všetci jedno boli i všetci prinášali svoje majetky a materiálne statky a dávali ich k dispozícii celej KOMUNITE PRVÝCH KRESŤANOV !!! Nie Lenin, či Marx s Engelsom v 19. a 20. storočí - zaviedli do spoločnosti spoločné vlastníctvo, vrátane výrobných prostriedkov. Bol to práve náš Učiteľ - Ježiš Kristus pred dvetisíc rokmi. Zaviedol D E O K R A C I U. Nie demokraciu, mister Churchil. A naveky vyriešil vlastnícke a kapitálové problémy ľudskej civilizácie. Zaviedol prirodzený altruizmus a filantropiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No, vy to úmyselne a sofistikovane nechcete vidieť a akceptovať v politickej prax ľudstva. Úmyselne a vedome protežujete a slúžite celosvetovej Lobby -M A T E R I Á L N E a PEŇAŽNE najbohatších občanov svetuvládnych a MOCI chtivých spolkov a lóží svetoobčanov s mocou opierajúcou sa o kapitál a peňažne trhové vzťahy v spoločnosti-.

A práve preto je potrebné človeku mať aj iného človeka, dôverníka i spriaznenú dušu, nie hneď partnerku na celý fyzický život... Aj keď manželstvo je posvätné. Mať svoj vzor prosociálneho jednoduchého človeka po svojom boku a relatívne blízko. Keď ho v naj... životných situáciách potrebujeme ako soľ. Jeho radu, úsmev, povzbudenie, nezištnú službu..... Skutočného majstra života a riešenia zložitých životných situácií. Ž I J Ú C E H O P R I A T E Ľ A. ja ho našťastie mám. Bojujem o jeho priazeň, dôveru a priateľstvo každodenne. Zatiaľ som to ako tak ustál. No, bojím sa, že ak ho raz stratím, stratí aj moja existencia zmysel. Preto si HO chránim ako oko v hlave. A ďakujem Trojjedinému Bohu zaň a že ma ním obdaroval. Celoživotne a N A V E K Y . I po našej fyzickej smrti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám nesmrteľnú lásku, s ktorou som trávil aj množstvo debát pri čaji... ako teraz zneje v pesničke v rozhlase "Smej sa, smej sa duša moja!" od S. Martausovej.

RNDr. PaedDr. ThMgr. PhilBc. Ivan Olejár - zakladateľ a aktivista hnutia:"Za prosociálne a mierové Slovensko i svet!"

Ivan Olejár

Ivan Olejár

Bloger 
  • Počet článkov:  984
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kritický, no zvyčajne naznačím, či priamo ponúknem riešenie problému. Rád totiž projektujem. Dokonca donedávna, kým ma neodstavili slovenskí demokrati, som ho aj vyučoval deti a školskú mládež veľmi aktívne. Presnejšie - učil som ju tvorivo mysleť, vyjadrovať a obhajovať svoje publikované názory, konanie a presvedčenie. To sa dnes v špinavom svete, nás dospelákov nenosí a hlavne nehodí. A preto som v malom školstve SR . dva roky pred dôchodkom dolietal až ták, že som sa komplexne zdravotne i osobnostne dezintegroval, po našom - zrútil Postupne sa uzdravujem a veľmi mi pri tom pomáha práve činnosť blogera. Fakt, že sa môžem s Vami podeliť o denne zažívanú realitu. Hlavne v SR! Som katolícky veriaci, absolvent 4 úspešných VŠ štúdií i držiteľ výučného listu v profesii stolár. Som aj laický teológ - absolvent RKCM bohosloveckej fakulty UK v Bratislave. Život ma neraz poriadne vyfackal , no náš Pán zároveň podržal. Vďaka Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu